REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO EVENT ŻABKA
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Niniejszy Regulamin określa zasady nieodpłatnego korzystania przez Użytkowników z Serwisu (zgodnie z jego definicją poniżej), którego właścicielem i podmiotem uprawnionym do dysponowania jego zasobami jest Żabka Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.
Regulamin określa w szczególności:
rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym: wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu oraz zakaz dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym;
warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
tryb postępowania reklamacyjnego i rozwiązywania sporów.
Usługi dostępne w Serwisie świadczone są przez Żabka Polska sp. z o.o. (usługodawca) z siedzibą w Poznaniu (61-586), ul. Stanisława Matyi 8, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000636642, o kapitale zakładowym w wysokości 113.215.000 PLN, NIP: 5223071241, REGON: 365388398.
DEFINICJE
Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
Żabka Polska – Żabka Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-586), ul. Stanisława Matyi 8, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000636642, o kapitale zakładowym w wysokości 113.215.000 PLN, NIP: 5223071241, REGON: 365388398.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Żabka Polska czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konsument-Przedsiębiorca – osoba fizyczna, gdy korzystanie z Serwisu nie ma dla takiej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Konto - indywidualne konto Uczestnika, dostępne dla Uczestnika po zalogowaniu w Serwisie, w ramach którego Uczestnik ma możliwość wzięcia udziału w Finale Miesiąca Franczyzobiorcy.
Regulamin – niniejszy Regulamin.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Polityka Prywatności - dokument dostępny pod adresem https://event.zabka.pl/privacy opisujący w szczególności zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników w związku z korzystaniem z Serwisu.
Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Żabka Polska pod adresem: http://event.zabka.pl
Finał Miesiąca Franczyzobiorcy – wydarzenie online organizowane przez Żabka Polska za pośrednictwem Serwisu, w którym udział mogą wziąć Uczestnicy.
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Regulaminie.
Uczestnik – wskazany Użytkownik, który będzie miał prawo uczestniczyć w Gali Ligi Mistrzów Jakości wg warunków ustalanych przez Żabka Polska.
Kod dostępu – indywidualny kod zawarty w linku, przekazany Uczestnikowi przez Żabka Polska za pośrednictwem poczty elektronicznej umożliwiający zalogowanie do Konta i uczestnictwo w Gali Ligi Mistrzów Jakości.
ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
Serwis ma charakter informacyjny i służy prezentacji materiałów związanych z działalnością prowadzoną przez Żabka Polska oraz umożliwia korzystania z Konta, w tym wzięcie udziału w Finale Miesiąca Franczyzobiorcy.
Regulamin określa rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w Serwisie, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów i zasady korzystania przez Użytkowników z Serwisu.
Umowa o świadczenie usługi dostępu do Serwisu zostaje zawarta na warunkach określonych w Regulaminie, na czas nieoznaczony z chwilą skutecznego wywołania przez Użytkownika w oknie przeglądarki urządzenia tego Użytkownika adresu URL Serwisu lub skorzystania przez Użytkownika z przekierowania prowadzącego do Serwisu (tj. z chwilą wejścia do Serwisu); w tym przypadku, umowa o świadczenie Usługi dostępu do Serwisu zostaje rozwiązana z chwilą opuszczenia Serwisu przez Użytkownika.
Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik następujących minimalnych wymagań technicznych:
podłączone do Internetu urządzenie z zainstalowaną i gotową do pracy przeglądarką internetową obsługującą HTML5 oraz format PDF;
włączenie w przeglądarce internetowej cookies oraz javascript.
Za korzystanie z Serwisu nie są naliczane i pobierane jakiekolwiek opłaty.
Koszty transmisji danych wymaganych do korzystania z Serwisu pokrywa Użytkownik we własnym zakresie na podstawie umów zawartych z operatorami telekomunikacyjnymi. Żabka Polska nie ponosi odpowiedzialności za wysokość opłat naliczanych z tytułu wykorzystania transmisji danych niezbędnego do korzystania z Serwisu.
Żabka Polska nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy.
Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Serwisu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich, przysługujących Żabka Polska lub osobom trzecim.
Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Serwisu wyłącznie na własny użytek osobisty. Oznacza to w szczególności, iż w odniesieniu do danych oraz wszelkich innych materiałów zawartych w zasobach Serwisu, zarówno takich które podlegają ochronie na gruncie prawa autorskiego, jak i takich które takiej ochronie nie podlegają, nie jest dopuszczalne wykorzystywanie powyższych materiałów w celu prowadzenia przez Użytkownika działalności komercyjnej.
Żabka Polska oświadcza, że materiały i informacje opublikowane w ramach Serwisu, są zbierane i redagowane z należytą starannością. Żabka Polska nie ponosi jednak odpowiedzialności za prawdziwość, dokładność oraz merytoryczną trafność informacji objętych zasobami Serwisu.
Użytkownik obowiązany jest nie podejmować jakichkolwiek działań, które miałyby wpływ na poprawne funkcjonowanie Serwisu. W szczególności zabroniona jest jakakolwiek ingerencja w treści zamieszczane na stronach Serwisu.
Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika z wykorzystaniem Serwisu treści o charakterze bezprawnym.
Użytkownik może w dowolnym czasie rozwiązać każdą umowę o świadczenie usług opisaną w Regulaminie, bez podania przyczyn i w trybie natychmiastowym.
FINAŁ MIESIĄCA FRANCZYZOBIORCY
W ramach Serwisu, Żabka Polska świadczy bezpłatnie wybranym Użytkownikom usługę dostępu do Konta.
Umowa o świadczenie usługi dostępu do Konta zostaje zawarta na warunkach określonych w Regulaminie, na czas nieoznaczony z chwilą dokonania rejestracji Konta, zgodnie z 4.5.
Umowa o świadczenie usługi dostępu do Konta zostaje rozwiązana z chwilą utraty przez Użytkownika statusu Uczestnika albo z chwilą zakończenia Finału Miesiąca Franczyzobiorcy i wyłączenia dostępu do Finału Miesiąca Franczyzobiorcy w Serwisie dla Uczestników (w zależności od tego, do którego zdarzenia dojdzie prędzej).
Dostęp do Konta w Serwisie przeznaczony jest dla Użytkownika, który spełnia łącznie następujące warunki:
jest Uczestnikiem;
posiada aktywny adres e-mail udostępniony przez Żabka Polska;
otrzymał od Żabka Polska na ww. adres e-mail indywidulany Kod dostępu zawarty w linku, umożliwiający dostęp do Konta oraz udział w Finale Miesiąca Franczyzobiorcy.
Rejestracja i założenie Konta następują za pomocą Serwisu. Korzystanie z Serwisu jest niezbędne do rejestracji i korzystania z Konta. Użytkownik dokonuje rejestracji i założenia Konta poprzez pierwsze zalogowanie się. W przypadku udostępniania linku, o którym mowa w 4.4.3 Regulaminu logowanie następuje automatycznie poprzez jego kliknięcie i przejście do Serwisu, natomiast w przypadku skorzystania z Kodu dostępu logowanie następuje z chwilą wpisania go przez Uczestnika w dedykowanym formularzu i kliknięcia przycisku „Wejdź”.
W ramach usługi dostępu do Konta, Żabka Polska zobowiązuje się zapewnić Użytkownikom, o których mowa w 4.4 Regulaminu możliwość udziału w Finale Miesiąca Franczyzobiorcy. Dostęp do Konta, obejmuje następujące funkcjonalności:
możliwość udziału w Finale Miesiąca Franczyzobiorcy w formie wideokonferencji.
REKLAMACJE
W przypadku zastrzeżeń dotyczących działania Serwisu i jego funkcjonalności, Użytkownik może złożyć reklamację, w szczególności poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres: komunikacjawewnetrzna@zabka.pl
Prawidłowe zgłoszenie reklamacji powinno zawierać co najmniej następujące informacje:
dane pozwalające na identyfikację składającego reklamację
powód reklamacji oraz datę zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji,
treść żądania.
Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja.
Żabka Polska jest zobowiązana świadczyć usługę dostępu do Serwisu zgodnie z umową oraz ponosi odpowiedzialność za zgodność tej usługi z umową.
Żabka Polska ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usługi z umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową usługa miała być dostarczana. Domniemywa się, że brak zgodności usługi z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
Domniemania wskazane w pkt 5.5 nie mają zastosowania, jeżeli:
środowisko cyfrowe Użytkownika nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Żabka Polska poinformowała w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy o świadczenie usługi dostępu do Serwisu;
Użytkownik, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z Żabka Polska, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności usługi z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Użytkownika, nie wykonuje tego obowiązku.
W przypadku reklamacji dotyczącej Usługi, zawierającej żądanie doprowadzenia tej Usługi do zgodności z umową, Żabka Polska może odmówić jej uwzględnienia, gdy:
doprowadzenie do zgodności z umową nie jest możliwe po stronie Żabka Polska i Żabka Polska poinformowała o tej okoliczności w odpowiedzi na reklamację, lub
doprowadzenie do zgodności z umową zgodnie z żądaniem wymaga nadmiernych kosztów po stronie Żabka Polska i Żabka Polska poinformowała o tej okoliczności w odpowiedzi na reklamację.
W następujących przypadkach Użytkownikowi składającemu reklamację przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi:
Żabka Polska zgodnie z pkt 9.7. powyżej poinformowała, że doprowadzenie usługi do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów po stronie Żabka Polska,
Żabka Polska uwzględniła reklamację, ale nie doprowadziła usługi do zgodności z umową w przewidzianym terminie,
Żabka Polska próbowała doprowadzić usługę do zgodności z umową i mimo to w dalszym ciągu nie dostarczyła usługi lub nie usunęła nieprawidłowości uniemożliwiających lub ograniczających korzystanie z usługi (tj. usługa nadal pozostają niezgodna z umową),
brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego kierowania do Żabka Polska reklamacji na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie,
Żabka Polska poinformowała, że nie doprowadzi usługi do zgodności z umową w przewidzianych terminach lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
W przypadkach, o których mowa w pkt 5.8. powyżej – wystarczające jest wysłanie do Żabka Polska oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Żabka Polska nie udziela dodatkowej gwarancji na usługę świadczoną na podstawie umowy.
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Żabka Polska informuje, że pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr jest dostępna internetowa platforma ODR, służąca do pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej, chcącymi korzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług.
Żabka Polska informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Żabka Polska nie korzysta z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń (pozasądowego rozwiązywania sporów). Ponadto Żabka Polska nie zobowiązuje się do korzystania z platformy ODR, o której mowa powyżej.
W przypadku sporu z Żabka Polska Użytkownik może zwrócić się o pomoc i poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub do organizacji konsumenckich, takich jak Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Europejskie Centrum Konsumenckie. Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Żabka Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Stanisława Matyi 8, 61-586 Poznań.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@zabka.pl lub pod adresem korespondencyjnym: Żabka Polska sp. z o.o., ul. Stanisława Matyi 8, 61-586 Poznań (z dopiskiem „IOD” lub „dane osobowe”) w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przede wszystkim w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, tj. dostarczenia treści dostępnych w Serwisie.
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o prawach przysługujących osobom, których dane dotyczą, dostępne są w Polityce prywatności.
ZMIANY REGULAMINU
Z ważnej przyczyny Żabka Polska jest uprawniona do zmiany Regulaminu. Ważną przyczyną jest w szczególności:
zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich wykładni stosowanej przez uprawnione organy, mająca bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkująca koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich wykładni;
wydanie orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ władzy publicznej, mającego bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkującego koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu;
zapobieganie naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałanie nadużyciom, a także usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu;
zmiana w zakresie procesu przystępowania Użytkowników do korzystania z Serwisu, rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Serwisu;
zmiany w zakresie nazw, adresów lub danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu;
konieczność dostosowania wymogów technicznych wskazanych w Regulaminie do aktualnych standardów.
Żabka Polska informuje Użytkownika poprzez publikację na Serwisie najmniej o:
treści planowanej zmiany Regulaminu;
dacie wejścia zmiany w życie;
jednolitej treści Regulaminu po zmianach.
Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów o świadczenie usług zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. W przypadku takich umów stosuje się zapisy Regulaminu obowiązujące w dniu wyrażenia woli Użytkownika zawarcia takiej umowy o świadczenie usług.
Niezależnie od uprawnienia o którym mowa w pkt 3.13 i pkt 5.8. Regulaminu, Użytkownik będący Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą, który zawarł z Żabka Polska umowę o świadczenie usługi dostępu do Serwisu, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Bieg terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi rozpoczyna się od dnia zawarcia tej umowy.
Użytkownik będący Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą może odstąpić od danej umowy, składając Żabka Polska oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: komunikacjawewnetrzna@zabka.pl lub pisemnie na adres Żabka Polska.
Żabka Polska niezwłocznie przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od danej umowy w wiadomości e-mail wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulamin wchodzi w życie w dniu 25.11.2024 r.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy prawa. W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza praw Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze bezwzględne zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego prawa.
Spory wynikające z Regulaminu, których nie udało się rozwiązać między Użytkownikami i Żabka Polska na drodze polubownej, będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Nadawca [w tym miejscu należy wpisać dane identyfikacyjne Użytkownika, tj. imię, nazwisko, dane kontaktowe (adres e-mail / adres)].
– Ja, niżej podpisany / podpisana, niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi dostępu do Serwisu zawartej drogą elektroniczną w dniu ……………………………………
– Imię i nazwisko osoby odstępującej od umowy.
– Podpis osoby odstępującej od umowy (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej).
– Miejscowość i data.
X